Ambis - jsou studenti dojné krávy?

O tom, jak jsem se rozhodovala pro dálkové studium a jak jsem vybírala VŠ, jste si již mohli přečíst. Pokud mě sledujete na instagramu, tak už víte, že mám studium bakaláře úspěšně za sebou. Článek o samotné škole jsem měla  plánu napsat už dlouho, ale nějak jsem se k tomu dřív nedostala. 

Proč zrovna teď? Už pár týdnů sleduji, že na mojí vysokou školu je všude dost kritiky. Četli jste například článek na iprima?  V něm se můžete dočíst o tom, jak jsou studenti dojné krávy, za co vše platí, jak se soudí a tak dále a tak dále. Přiznávám se, že jsem článek celý ani nedočetla. 

Celkově na školu Ambis můžete na internetu číst velmi negativní názory. Některé jsem četla a víte co? Mám pocit, že většinu psali lidé, kteří podepsali smlouvu, ani nenastoupili do školy a pak se divili, s čím při podpisu souhlasili. Hlavně co se týká plateb.

Pojďme se tedy podívat, na kolik mě studium AMBISu vyšlo a jak je to s těmi poplatky. 

Přehled veškerých mých plateb.

Kolik jsem zaplatila za celkové studium na AMBISU?

Nejvíce kritiky je ohledně smlouvy. Každý student před nástupem na školu podepisuje smlouvu, má dost prostoru si jí prostudovat a rozhodně nikdo nikoho k podpisu nenutí. Dospělý člověk, který uvažuje o studium vysoké školy, by měl být schopný si tento dokument přečíst a dobře porozumět tomu, k čemu se vlastně upisuje.

Od podpisu smlouvy jsem moc dobře  věděla, že jakmile to podepíšu, budu muset zaplatit školné za 3 semestry a to i v případě, kdy bych se na školu hned zase vykašlala. Školné bylo 19.800,- Kč za 1 semestr a ve smlouvě rovnou byl i dodatek, že se může zvýšit dle inflace. 

Nebudu lhát, kdybych nemusela zaplatit 3 semestry, nejspíš bych se školou skončila hned během prvního semestru. Ale nechtěla jsem peníze jen tak vyhodit... a když zaplatíte 3 semestry ze 6, tak to už jste v polovině a je škoda se na školu vykašlat.

Takže ano, zaplacení školného za 3 semestry je celkem velkou motivací tu školu dodělat. Byť nepopírám, že před státnicemi pro mě byla škola celkem náročná a měla jsem chuť se na to vykašlat.

Před začátkem školy jsem psala rozřazovací test z anglického jazyka. Na základě svých výsledků jsem si mohla nechat uznat 3 semestry ze 4 za poplatek 500,- Kč. Nebudu lhát, nemuset chodit 3 semestry na angličtinu za 500,- Kč? To beru! 

Tento test jsem měla možnost si za rok zopakovat, poplatek za uznání předmětu již byl 1.000,- Kč, ale protože se mi povedlo test napsat o kousek lépe než rok předtím, měla jsem šanci si nechat uznat i AJ 4 (4. povinný semestr angličtiny) a stálo mi to za to. Rozhodně lepší než řešit nějaké přednášky/cvičení/úkoly a samozřejmě zkoušku.

Pak přišlo na řadu placení dalšího semestru za 19.800,- Kč a jak můžete vidět na přiloženém screenu z ISU, pak už postupně došlo k navyšování školného dle semestru.

Protože jsem se od 2. semestru snažila dávat předměty navíc z vyšších ročníků, vyšlo mi to tak hezky, že můj poslední (6. semestr) byl celkem na pohodu (pominu-li učení na státnice a psaní bakalářky). Protože jsem si udělala všechny předměty z posledního semestru v těch předchozích (kromě předmětu Bakalářská práce 2, který jsem si prostě dřív zapsat nemohla), tak jsem si dokonce mohla zažádat o snížené školné.

Snížené školné využívají především ti studenti, kterým se 1 - 2 předměty nedaří plnit, posouvají je stále dál, případně nejspíš i ti, kteří mají problémy skrz státnice....

Moje žádost o snížené školné byla přijata, a tak jsem za 6. semestr platila jen 10.000,- Kč. 

Celkově mě škola vyšla na 112.813,- Kč s tím, že jsem si dvakrát zaplatila uznání cizího jazyka, jinak jsem vždy platila jen školné - o kterém jsem samozřejmě věděla dopředu a s jeho hrazením jsem počítala. 

Jasně, nepočítám do této částky různé učebnice, podklady a další věci, které jsem ke studiu potřebovala. Ale chtěla jsem jen poukázat na ty neupřímné informace, které se o Ambisu na internetu všude píšou. 

Jak jsem řekla, jsem přesvědčená, že ty negativní recenze píšou především ti, kteří podepsali smlouvu, nepřečetli jí a pak se diví, že musí zaplatit několik semestrů, i když s tím svým podpisem souhlasili.

Samozřejmě je možné, že jiní studenti platili něco navíc - například za možnost 4. pokusu při zkoušce apod. Ale do toho všeho jdou dobrovolně, a jak vidíte u mě, nebylo potřeba platit nesmyslné poplatky za každou kravinou (i když nepopírám, že nad některými poplatky jsem kroutila hlavou). 

1 komentář: