10 věcí co teď dělám doma

Ještě nedávno byl můj život jeden velký kolotoč, který se ani na chvíli nezastavil a já měla pocit, že nic nestíhám práce-venčení-škola-venčení-uklízení-venčení-vaření-venčení-práce-venčení a tak pořád dokola. O tom, jak se vše najednou zastavilo vám tu psát asi nemusím.

Během chvíle se život změnil a já mám chvilkami pocit, že se úplně zastavil. Je důležité, aby si každý na tom našel něco pozitivního, protože jinak bychom se z toho rychle zbláznili.

Myslím si, že nyní přišel čas na věci, které normálně nestíhám, nebo do kterých se mi nechce.


1. Ranní cvičení
Žofka mě budí kolem páté ráno, protože chce vyvenčit. Většinou pak už neusnu, a tak bylo u mě normální, že jsem byla od šesti v práci. Nyní si rána dělám klidnější, pomalejší a zapojuji do toho i ranní cvičení - většinou to je cvičení na cca 15 - 30 minut.

2. Otužování
Miluji, když si napustím do vany horkou vodu, ale v poslední době se snažím se i trochu otužovat, a tak se vždy ke konci koupání/sprchování osprchuji studenější vodou (zatím jsem se k úplně studené nedopracovala, ale to časem určitě půjde).

3. Sebevzdělávání
Snažím se číst si nějaké odbornější články, ale také jsem se zaregistrovala na Seduo.cz, kde je několik online kurzů. Je zde i pár kurzů zdarma, takže zatím si vybírám mezi nimi. Na konci každého kurzu je test a po jeho úspěšném absolvování člověk dostane certifikát.

4. Škola
Do školy sice nesmíme a i když to vyučujícím chvilku trvalo, už se začínají ozývat s tím, jak bude vypadat výuka mimo školu, a tak si musím zvyknout, že musím doma dělat ještě více školních věcí (do čehož se mi zatím moc nechce). Nehledě na to, že zkouškové se blíží.

5. Uklízení
Udržovat doma pořádek s mopsíkem je trochu náročnější, protože luxovat a vytírat bych mohla každý den. Natož si najít čas na nějaký větší úklid. Co jsem doma, tak jsem se pustila do pořádného úklidu - jak v obýváku, tak třeba i ve skříni. Dokonce jsem si ve sklepě vyhrabala všechno svoje oblečení a nějaké vyřadila.


6. Blog
Pokud jste četli můj článek z 1.1.2020, tak jistě dobře víte, že jsem si přála, abych stíhala psát na blog článek alespoň jednou týdně. Během zkouškového mi to moc nešlo. Nyní si dokonce občas dokážu napsat článek i do zásoby a jen ho zveřejním o pár dnů později. Přeci jen asi nikdo není zvědavý na dva nové články denně a pak několik dnů/týdnů nevidět na blogu nic nového.

7. Videohovory
Sice jsem doma teď dost často neučesaná, ale to naštěstí ségře ani neteřince nevadí, a tak si občas dáme videohovor. Na messengeru už mi přes videohovor volala dokonce i mamka. Poctivě sedím co nejvíce doma, a tak osobní návštěvy rodiny jsou teď pasé.

8. Vaření, pečení
Na obědy jsme s přítelem oba chodili v práci, a tak nebyl důvod moc často vařit. Nyní mám pocit, že vařím pořád a celkem často i vymýšlím, co upeču. Přeci jen při sezení doma nás často chytá mlsná.

9. Uvědomění
Chození do práce, kina, na procházky do centra Prahy, cestovat, být zdravá apod. To a ještě mnohem více mi přišlo jako naprosto samozřejmé. Nyní vím, že to tak samozřejmé není a člověk by si toho měl vážit. Ještě nedávno jsem si neuvědomovala, jak skvělé je vyjít ven bez roušky a nemít žádnou obavu z toho, když kousek ode mě někdo zakašle. Ale rozepisovat se na toto téma moc nechci, to by si totiž zasloužilo pořádný a samostatný článek.

10. Home office
Sice v současné době nechodím do kanceláře, ale naštěstí jsem stále zaměstnaná na HPP a pracuji z domova. Přiznávám, že už mi kancelář a kontakt s kolegy (a také s uchazeči) celkem chybí.

Hoďte mi do komentářů další tipy, čemu se teď doma věnujete. 

5 komentářů:

  1. Ja cvičím yogu, čítam knižky, píšem . Rada to volám, že sa motám doma po byte. :) Zaujali ma tie online kurzy Seduo, možno niečo vyskúšam. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně napsané:) Konečně trochu originálněji sepsaný článek, než má většina "blogerek". Já využívám čas konečně na diplomku, nezávisle na viru jsem skončila v práci, protože jsem měla těsně před vyhořením. Snažím se tedy zpomalit, trochu se poflakovat, dávat se psychicky do kupy a mezitím makám na diplomce, nabírám energii na sepsání a dopsání článků, nad kterými dlouho přemýšlím, nad dalšími epizodami podcastů. Taky se zase vracím do cvičebního režimu, který sem kvůli množství školy a hlavně práce už absolutně nestíhala. Stihla sem přečíst knížku Ukaž co děláš a mám rozečtenou o interiérovém designu. Taky víc uklízím, vařím a chystám se umýt po víc jak roce okna :D (jo jsem ostuda, ale prostě priority jsou jinde).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi líto, že když jsem si konečně rozběhla aktivity i mimo domov, tak to mavnutim proutku skončilo. Jedem si s dcerkou svůj denní kolotoč, někdy je to lepší někdy náročnější (zoubky!!!!) ale musíme to zvládat. Musím si dělat svoje projekty, abych od tohoto kolotoče mohla alespoň na chvíli utéct, jinak by mi hrablo.

      Vymazat
  3. Děkuji za tip na Seduo, neznala jsem to :) Já dělám většinu věcí co ty, akorát do školy toho moc nemáme, měli jsme být na praxi, takže úkoly přijdou po Velikonocích. Každý den vařím, večer se dívám na film (to jsem dřív nedělala), hodně čtu, cvičím. Ale stejně se mi občas ten den docela táhne! Jsem zvyklá být pořád v tempu. A taky hodně volám s rodinou a kamarády.

    OdpovědětVymazat
  4. Robím väčšinu veci ako ty - cvičím, čítam knihy, varím, pečiem, blog, upratovanie, do toho homeoffice... Ešte by som chcela začať aj s tým otužovaním - myslim, že takto na jar je na to najvhodnejší čas, no ja som zmrzloš, akosi sa toho bojim :-)
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat