Draco píše knihu? Aneb Tom Felton S kouzelnickou hůlkou

Tom Felton? To jako Draco Malfoy píše knihu? Tak to mě nechává zcela chladnou. Ano, přesně takhle vypadala moje první reakce, když jsem zjistila, že je novinkou na trhu kniha S kouzelnickou hůlkou od Toma Feltona. 

Jenže pak na mě ta kniha začala všude víc a víc vyskakovat a tak mi to nedalo a přečetla jsem si pár krátkých recenzí. Aha, lidé jí hodně chválí a prý je velmi čtivá. No nevím, Draca jsem přeci nikdy moc ráda neměla, i když zajímavá postava to je, to se nedá rozporovat.

Možná by bylo fajn si přečíst něco ze zákulisí natáčení Harryho. No vlastně... já tu knihu asi hodně potřebuji. "Zlato, už víš, co mi dáš k svátku?"

A tak se stalo, že z nezájmu o jednu knihu se stal můj velký zájem a já se nemohla dočkat, až si knihu přečtu. 

Jakmile mi jí manžel dal (díky, že jsi nečekal těch pár dnů, než ten svátek fakt budu mít), pustila jsem se hned do čtení a víte co? Knihu jsem odložila až po několika hodinách... abych byla přesná, knihu jsem odložila až ve chvíli, kdy jsem jí dočetla.

Ještě nikdy jsem žádnou knihu nepřečetla na jeden zátah a už vůbec ne knihu, která má nějakých 400 stran. Má vůbec smysl, abych psala o knize ještě něco víc? Však teď už si každý musí udělat obrázek sám, jak moc mě kniha zaujala. 

Ale dobře, kniha si přeci jen ještě pár řádků zaslouží. 

Jedná se o biografii Toma, který největší část knihy zasvětil právě natáčení Harryho Pottera, ale není to jen o Harrym, člověk se z knihy dozvídá mnohem více. O dětství, kdy Tom má 3 starší bratry, takže už jen kvůli tomu to neměl vždy úplně lehké. Píše o svém tatínkovi, který byl šikovným domácím kutilem a především o mamince, která ho vždy podporovala. O mamince, která měla několik zaměstnání jen proto, aby mohla svým dětem koupit to, co chtěly, i když to často byly značkové kraviny, které nejsou životně důležité a i každého z bratrů svým čtenářům představí. 

Přizná se k prvnímu průseru, jak kradl, popisuje své pocity a zážitky jak z natáčení, tak i z "běžného" života, který měl a samozřejmě se nejvíce rozepisuje o tom, jaké bylo natáčení. Jak natáčel první reklamu, první film, ale především Harryho Pottera.

Také zde přichází s tím, proč ve filmu nebyl Protiva. Kdo četl mou recenzi na Harryho Pottera tak moc dobře ví, že jsem nechápala, proč v knize je tolik prostoru pro Protivu (postava ducha v Bradavicích), ale ve filmu není ani zmíněný. Tom Felton ve své knize toto vysvětluje - scény s protivou byly natočené a zahrál si je Rik Mayall, ale z filmu byly tyto scény nakonec vystřižené. No co vám budu povídat, herce je mi líto - tolik práce to muselo dát a nedovedu si představit, jaké zklamání to pro něj celé muselo být. 

Tom v této knize předvedl, že opravdu umí psát. Má skvělé vypravěčské schopnosti, nejde zbytečně moc do detailů a vše hezky odsýpá a člověk se toho dozvídá opravdu hodně, protože zde není žádná zbytečná omáčka okolo. Jde vidět, že do knihy dal velký kus sebe. 

Nebudu lhát, ke konci mě trochu překvapilo, jak moc je Tom Felton ve své knize upřímný (sakra, já nikdy nevím, zda tu mám prozrazovat i něco konkrétního z knihy, nebo tím někoho naštvu, protože spoilery nemá nikdo rád). 

A abych byla i já zcela upřímná, knihu by si měl snad povinně přečíst každý fanoušek Harryho Pottera. A to zejména ti, kteří Draca nikdy neměli moc rádi - stejně jako já. Protože najednou se na Draca dívám přeci jen trochu jinak a stává se i mou oblíbenou postavou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat