Mrkvový dort bez ořechů

Čím víc jsem byla doma na home office, tím víc jsem pekla a zkoušela nové recepty. Rovnou říkám, že nikdy nejsem schopná dodržovat recepty a prostě si upravím množství surovin, nějaké uberu, nějaké přidám. Ano - občas pak upeču úplně něco jiného, než bylo v plánu, ale to přeci nevadí, pokud je to dobré.


Nemohla jsem najít žádný recept na mrkvový dort, který by se mi líbil a byl bez ořechů (které doma nemám, a proto jsem se jim musela vyhnout), a tak jsem dala dohromady asi 3 různé recepty a vznikl výborný, vláčný, mrkvový dort.

Ingredience na korpus:
450 g mrkve (nastrouhané na jemno)
80 g jemně namletých vloček
4 vejce
250 třinového cukru
200 ml rostlinného oleje
250 hladké mouky
2 lžičky jedlé sody
2 lžičky mleté skořice
špetka soli

Postup na korpus:
Nejdříve jsem si nastrouhala mrkev a pak všechny ingredience smíchala dohromady. Těsto jsem vylila do formy na dort (vyložené pečícím papírem) a dala péct do vyhřáté trouby na 180° C na cca 50 minut. Po vychladnutí korpusu jsem ho 2x rozřízla.

Ingredience na krém:
500 g měkkého tvarohu (ve vaničce)
cukr dle chuti

Postup na krém:
Stačí jen ušlehat tvaroh s cukrem.

Krém jsem rozetřela mezi rozříznutý korpus a i na něj. Vzhledově to možná není nic moc, ale chuťově byl dort výborný.

Jak jste na tom s pečením vy?

3 komentáře:

  1. Už jsem zkoušela mechový dort ze špenátu a ten nám moc chutnal, takže jsem si už nejednou říkala, že se na podobné recepty zaměřím i dál. Mrkvový jsem ještě nikdy nechutnala, ale vypadá lákavě. Až přijde nějaká oslava, určitě ho zkusím. :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo spenatovy dort je moc dobrý a strašně jednoduchý 😉

      Zkoušela jsem včera mrkvový mugcake v mikrovlnce, ale neměla jsem do něj jablíčko, tak to asi nebylo úplně ono.

      Tohle by mi někdy mohla upéct moje ségra. Ona je na takové zdravější věci ❤️😉

      Vymazat
  2. Mňam tak to vypadá skvěle

    OdpovědětVymazat