Jak mě pohltila B. A. Paris

Určitě nebudu jediná, na koho v poslední době všude vyskakuje kniha Terapie od B. A Paris. Nebudu lhát, těšila jsem se, až si ji v klidu také přečtu. Tušila jsem, že se mi kniha bude líbit. Protože od stejné autorky jsem jednou četla knihu Za zavřenými dveřmi. Což je thriller, který ve mě určité pocity  zanechal ještě po letech a jedná se o světový i český bestseller. 

Spisovatelka B. A. Paris je pseudonym Bernadette MacDougall, která se narodila v roce 1958. Psát začala až ve svých 50 letech, kdy ji k tomu přesvědčila její dcera a teda musím říct, že její dceři za to patří jedno velké děkuji. Všechny knihy spojuje podobné téma - rodina. Zbožňuju, jak si autorka dokáže krásně hrát s dějem - chvíli je příběh popisován z pohledu jiné postavy, pak zase z druhé a pokud ne, tak se střídají časové linky. Chvíli je čtenář v přítomnosti, pak zase v minulosti. S každou stránkou, s každou kapitolou jsem byla nucena číst dál a dál. Krátké kapitoly jsou psané vždy poutavě, zajímavě, a tak se snadno stane, že člověk při čtení do práce v MHD včas nevystoupí a dojede o nějakou tu zastávku dál. 

Za zavřenými dveřmi

Jedná se o psychologický thriller, který se může pyšnit nálepkou bestseller. Kniha je věnována na první pohled dokonalému manželství, které ve skutečnosti vůbec dokonalé není. Manželé Jack a Grace na první pohled vypadají spokojeně, ale při hlubším zkoumání (tj. čtení dalších a dalších stran) se ukazuje, že Grace ve skutečnosti sama nikam nechodí, nezvedá mobilní telefon a na oknech ložnice jsou mříže. 

Knihu jsem četla už pár let zpátky, stále si pamatuji, jak mě příběh pohltil. Proto mě o to víc potěšilo, když jsem do ruky vzala další knihy od B. A. Paris, které mě totálně pohltili a nebudu lhát, následující knihy jsem přečetla rychlostí blesku - jeden den na knihu je tak akorát. Den a půl v případě, kdy musíte jít přes den do práce, ale obětujete pár hodin spánku navíc. 

V pasti Lží

Druhou knihou, kterou autorka napsala a vydala je v Pasti lží. Opět se jedná se o zajímavý psychologický thriller, který si dokáže se čtenářem pěkně pohrát. Cass je hlavní postavou příběhu, žije si svůj spokojený život s manželem a pracuje jako učitelka. Její poklidný život se změní v jeden večer, kdy pojede cestou, kterou ví, že by neměla jet. Uprostřed lesa, v dešti a na místě bez signálu dojde k situaci, která není příjemná, ale až druhý den se Cass dozví, že celá situace v lese je mnohem horší, než si myslela.

Přiveď mě zpátky

Za mě nejspíš nejslabší kniha od B. A. Paris, přesto ale velmi čtivá. Jen ostatní knihy měli přeci jen o něco navíc a o něco více uvěřitelnější děj. Jedná se o příběh zamilovaného páru - Layly a Finna, kteří zastavili na benzínové pumpě, když byli na dovolené ve Francii. Finn se jen na chvíli vzdálil od auta a když se vrátil Layla byla pryč. Co se na odpočívadle opravdu stalo a jak je možné, že o několik let později, kdy se Finn zasnoubí s Ellen (sestrou Layly) se začínají objevovat náznaky, věci a situace, díky kterým to vypadá, že je Layla zpět a kde celou tu dobu byla? Určitě kniha stojí za přečtení. 

Dilema

Knihu, kterou jsem četla jen krátce před našim odletem do Kodaně a mamce jsem jí půjčovala s tím, ať si jí pro jistotu přečte, až se vrátíme. Livia se vdávala za Adama velmi mladá, a tak nikdy neměla svojí svatbu snů - nebylo na to dostatek času ani prostředků. Proto si svůj velký den chce vynahradit velikou narozeninovou oslavou svých 40. narozenin. Celý den je plánovaný několik let dopředu, jedinou chybičkou je, že nebude moc dorazit jejich dcera Marnie, která studuje v zahraničí. Adam s Marnie se rozhodnou, že Livii překvapí a Marnie na oslavu přeci jen přiletí. Dojde však k šokující zprávě, zřítilo se letadlo, Marnie nezvedá telefon a Adam neví, zda v něm jejich dcera seděla. Nechce své ženě zkazit její vysněný den, a tak si tajemství nechává pro sebe - až moc dlouho. 

Terapie

Nenovější knihou autorky je další zajímavé čtení - Terapie. Troufám si tvrdit, že se jedná o nejpropagovanější knihu ze všech děl. A dle mě si to kniha zaslouží. Opět se jedná o knihu, od které jsem se nechtěla odrhnout a četla jsem jednu kapitolu za druhou. Alice a Leo se přestěhují do luxusního obytného komplexu do nádherného domu. Jak je ovšem možné, že si mohli takový dům dovolit? Proč cena krásného domu v uzavřeném komplexu byla nízká? Alice se postupně dozvídá věci, které ji nenechají klidnou a informace, které zjistí o svém partnerovi jí celou situaci s domem jenom zhorší. 

Nemůžu se dočkat, až vyjde další kniha od B. A. Paris. Pevně věřím, že nebude jen jedna, ale bude jich víc. Autorka dokáže děj krásně popsat, lehko se v něm orientuje, přesto se nejedná o žádné zdlouhavé a nudné popisování. Zároveň mě dokáže donutit, abych četla dál a dál, dokud nejsem na konci.

Co ty a knihy od B. A. Paris? 

Žádné komentáře:

Okomentovat