9 tipů, jak získat pokojovku levně/zdarma

V minulosti už jste se mohli dočíst, jak jsem objevila Kouzlo řízkování. Nyní bych se s vámi ráda podělila o to, jak pokračuji ve tvoření své džungle doma, a kde beru pokojovky, aniž bych za ně utratila majlant.


1. Řízkování
Pokud máte hodně prostoru a nevadí vám více pokojovek, které jsou stejné, tak si doma můžete nařízkovat své vlastní rostlinky.
Mám doma 2 fíkuse benjamínky.

2. Vyměňuj
Věřte mi, že je spousta lidí, kteří pokojovkám totálně propadli, a tak už doma svoje džungle mají a rádi nabízí řízky či celé rostliny na výměnu, aby svou džungli obohatili. Určitě nejvíce doporučuji facebookovou skupinu GREEN SWAP (výměna rostlin). Pokud nemáte ještě nic moc na výměnu, tak se nelekejte, může zde měnit i za květináče, ovoce, čokoládu, víno...
Vyměnila jsem Pileu za balení borůvek.

3. Rodina, přátelé a kolegové
Zkuste se pobavit s lidmi ve svém okolí, co mají doma za pokojovky - případně jestli se nějaké nechtějí zbavit, anebo vám z nějaké neuříznou řízek, který si necháte zakořenit.

4. Všezaodvoz.cz
Stránka o které vím už pár let, ale nikdy jsem tam nic nenabídla a vlastně doteď ani nezískala. Stránka mi přijde jako super nápad. Hlavně pokud doma máte věci, které nejsou vhodné úplně k prodeji/nechcete je prodávat, ale je vám líto je hodit jen tak do popelnice a víte, že někomu by mohli udělat ještě radost. Občas tam nabídne někdo své pokojovky (a velmi často například zděděné pokojovky), které sice nechce vyhodit, ale ani si je nechat.

5. Bazary
Spousta lidí nemá facebook, ale pokojovky prodává na různých bazarech (např. sbazar.cz), takže doporučuji se podívat i tam. Můžete tam najít určitě skvělé poklady. 

6. Práce
Pracuji v poměrně veliké budově, kde máme na chodbách i na recepci několik pokojovek a toho jsem prostě musela využít.
Zrovna čekám, zda se mi několik řízků z práce zakoření. 

7.Soutěže
Na instagramu sleduji profil Dejmipokojovku, kde každý týden je soutěž o pokojovku. Sice jsem se zapojila do každé soutěže na tomto profilu a nevyhrála ještě ani jednu rostlinku, ale třeba budete mít větší štěstí.

8. Dárek
Svátek/narozeniny/Vánoce/jen tak pro radost - jsou skvělé příležitosti, kdy můžete dostat od svých blízkých krásnou pokojovku. Já už jsem ve fázi, kdy mám větší radost z květiny v květináči než z řezané.
Od přítele jsem dostala Monsteru jen tak pro radost a doufám, že k narozeninám třeba od sestry dostanu řasokouli. 

9. Akce/slevy v obchodech
Všimli jste si někdy, že i v různých supermarketech/hobbymarketech jsou pokojovky v akci? Sice kolikrát už nevypadají nejlépe, ale rozhodně nebývají ještě úplně na vyhození a dají se zachránit. Kromě ušetřených peněz v peněžence budete mít ještě radost, že jste rostlinku zachránili.

2 komentáře:

  1. A co dál si panička přeje k narozkam? 😂

    OdpovědětVymazat
  2. Většinu kytiček jsem dostala buďto od sestry (nařízkovaná kvítka, která už neměla kam dát), nebo od kolegů. V práci nám toho taky roste hodně, stačí ušmiknout pár lístků a nechat zakořenit. Tento způsob je mi, stejně jako tobě, nejmilejší. Nedávno jsem si ale koupila první kokedamu. Sice byla drahá, nicméně zase jsem ušetřila na květináči. :D

    OdpovědětVymazat