Kouzlo řízkování

Už je to pár let nazpátek, co jsem poprvé zkusila rozmnožit pokojovou rostlinu pomocí řízkování (prostě jsem kus ustřihla, dala do vody, vyrostly kořínky, zasadila jsem je do hlíny a nová pokojovka byla na světě). Nyní jsem tomu totálně propadla.


Poprvé jsem to vyzkoušela s Benjamínkem (fíkus benjamín). Stačilo ho jen trochu zastřihnout, nechat řízky ve vodě vykořenit a zasadit. Jednu takto rozmnoženou rostlinku dostala mamka (a ta jí teď má větší než je ta moje původní) a ségra (ta jí asi zabila - ségra kytku, né kytka ségru).

Nedávno jsem si svého Benjamínka chtěla trošku zastřihnout, a tak jsem kusy, které bych normálně vyhodila, opět dala do vody a teď je z toho krásný nový fíkus, který brzy poputuje zase o dům dál.

Rozhodla jsem se, že to zkusím s dalšími pokojovými rostlinami, a tak teď doma pozoruji, jak mi začíná kořenit například i Tchýnin jazyk, u kterého se mi nechtělo věřit, že to vyjde. Ale pomalu rostoucí kořínky mi dokazují, že to jde nejspíš opravdu i s ním.

Občas mám teď nutkání, když někde vidím krásnou pokojovku, prostě si jí kousek ustřihnout a nechat jí zakořenit. Což samozřejmě nedělám O:-)

Z každé nové rostlinky mám šílenou radost - ono stačí pozorovat, jak začínají růst kořínky a jak se pak pokojovce krásně daří, když je zasazená do hlíny.

Najednou když v obchodě koukám na pokojovky a chci si nějakou koupit, odcházím s prázdnou. Protože ta radost z koupené a vypěstované rostlinky je úplně jiná.

Jaké pokojovky doma máte?  Případně pokud tu mám někoho (ideálně z Prahy), kdo by mi nějaké řízky věnoval (či se mnou vyměnil za jiné), budu moc ráda.

2 komentáře:

  1. Shodou okolností mám také právě řízky Benjamína ve vodě. :D Nechám si pár kousku z každé pokojovky, když zrovna přesazuji. Momentálně mám dva Benjamíny a když to vyjde, zasadím další tři. Pak jeden tchynin jazyk, který taky asi trošku proberu a rozsadím. Dále pořádnou dracénu, jeden zamiokulkas a dvě toulcovky. Jo a málem bych zapomněla, že nám v ložnici straší šílená aloe a malý kávovník. Začala jsem s rostlinkami nedávno, ale nejspíš jsem tomu všemu propadla. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Heh, sice nemám pokojovky, pěstuju jen bylinky, ale dělám to s nima taky. A už se musím krotit, protože už to není kam dávat. Jenže ono jak to roste a člověk to zastřihává, tak... se mi to nechce sušit, vždycky to vrazím do skleničky s vodou, aby mi to vydrželo v kuchyni živý, a než to spotřebuju, tak vyrazí kořínky, tak když už to má kořínky, tak to teda zasadím a jsem v nekončícím kruhu :D

    OdpovědětVymazat