Jak jsem přišla o sociální sítě

Někteří s vás si možná všimli, že jsem zmizela z Instagramu. Doslova jsem z něj zmizela během pár vteřin. Ovšem to, co tomu předcházelo trvalo mnohem déle a mě jen teď mrzí, že jsem si včas neuvědomila, jak moc je Facebook a Instagram propojený. 

Co se tedy stalo?

Již před pár týdny mi začali chodit e-maily s tím, jestli jsem si změnila na Facebooku heslo, vždy jsem dala, že jsem to samozřejmě nebyla já a rychle si změnila heslo. Mé hesla byla tak složitá, že jsem si je už sama ani neměla šanci pamatovat.

Hesla jsem si měnila několikrát za týden, následně i párkrát za den, do toho jsem měla samozřejmě i dvoufázové ověřování a víte co? Najednou bylo ticho.

Byla jsem ráda, že to konečně někdo z Vietnamu (nebo někdo, kdo se tvářil, že odtamtud to zkouší) vzdal. 

Moc jsem nechápala, proč se mi někdo snaží dostat na FB, však jsem tam měla jen pár přátel a nic jsem tam nepřispívala.

Jenže najednou z ničeho nic to začalo znovu a tentokrát to nabralo jinou rychlost, nejen, že mi někdo změnil heslo, někdo dokonce dokázal vymazat můj e-mail a dát tam svůj, takže ve chvíli, kdy jsem se snažila si změnit heslo, nešlo to.

Chvíli se FB tvářil uzamčeně kvůli možnému napadení, jenže jsme ho nedokázala odemknout ani já a najednou už jsem byla bez šance se dostat na svůj vlastní profil. 

No na jednu stranu jsem si říkala, že to přeci až tak nevadí - jenže v tu chvíli mi ještě nedošlo, že Facebook a Instagram patří k sobě. Někdo pod mým účtem na FB zveřejnil nevhodný obsah a zřejmě ho zveřejnil rovnou i na mém IG, a tak došlo k zablokování obou mých profilů.

Byl mi zablokován Instagram, který jsem měla několik let. Několik let vzpomínek a tisíce sledujících jsou pryč.

Na FB jsem se snažila dostat i pomocí ověření identity pomocí dokladu, ale než se mi podaří se tam dostat, někdo z Vietnamu mě opět zablokuje. Můj instagramový účet vypadá, že nikdy ani nebyl a šance ho získat zpět? Nejspíš není. 

Je škoda, že sociální sítě, které používají tolik uživatelů, nemají pořádnou podporu. Totiž, pokud se budete chtít spojit s podporou FB, budete se jen proklikávat různými formuláři a nejspíš často jako já skončíte v úplně slepé uličce. Celá podpora je tvořena formuláři, roboty a na živého člověka nejspíš nemá obyčejný smrtelník šanci narazit. 

Na jednu stranu je nejspíš dobré si uvědomit, že v životě není nic jisté - ani sociální sítě a to i přes to, že máte složité heslo, dvoufázové ověření... na druhou stranu mě samozřejmě mrzí, že k tomu došlo a vůbec nechápu, proč. 

A pokud to někdo dočetl až sem, tak bych se tu rovnou ráda podělila o svůj nový profil:

Nový instagramový profil - sklenka.vinka

Budu moc ráda, za každého nového sledujícího :) 

1 komentář:

  1. Tak víš jak... vše zlé je i pro něco dobré. Teď máš chytlavější nick na Ig - you're welcome sis :-* když se dlouho neozveš, tak alespoň si můžeme psát dopisy... páč tvoje telefonní číslo si z hlavy prostě nepamatuju ani jedno :(

    OdpovědětVymazat