Oprav si sám, aneb - Naše: Kuchařka, která spojuje

Blogerku Smooth cooking jsem sledovala poměrně dlouho a byla jedna z mála, která mě bavila a vyzkoušela jsem podle ní i několik receptů. Proto mě potěšilo, když se rozhodla před Vánoci vydat svojí kuchařku. Ideální načasování, abych knihu koupila sestře jako dárek pod stromečkem (a pak si jí u ní občas prolistovala). 

Jednalo se o dárek, který ségru moc potěšil. Jaké nemilé překvapení pro mě bylo, když jsem na Instagramu zahlédla příspěvek, že kuchařka obsahuje chyby. A v komentářích se objevilo ne úplně málo komentářů o tom, jak kupující našli další a další chyby. Nejednalo se o "drobné" chyby - nějaké i/y, mě/mně, s/z apod. Jednalo se o zásadní chyby v receptech. Chybějící suroviny, přebývající suroviny, špatné gramáže a poměry. V tu chvíli jsem si vzpomněla, jaké "štěstí" ségra měla na špatně uvedené suroviny v receptech už ve vícero kuchařek. Hned jsem jí příspěvek přeposlala, aby věděla, na co si dát pozor. 

Pár vybraných komentářů pod instagramovým příspěvkem.

Všimli jste si, že jsem na začátku článku psala, že jsem autorku kuchařky sledovala? Ano, minulý čas tam není omylem. Jakmile jsem si začala číst komentáře s jejím vyjádřením, nestačila jsem se divit. Nejdříve obviňování vydavatele a korektury. Samotná autorka přeci za nic nemůže.... no hned jsem si řekla, že tady to pěkně smrdí a někdo neumí uznat své chyby. Nejspíš většina z vás alespoň tuší, že korektura opravdu nepřepisuje recepty a nedokáže říct "hele pozor, tady ten recept nejde uvařit, máš tam chyby v surovinách". Vlastně autorka je za chudinku, že její vydavatel vydal to, co mu poslala a poškozuje to její jméno. Fíhá, to je něco na moje nervy. O pár komentářů dál autorka přiznává, že ve finále knihu už ani nečetla. 

Tohle chování mě natolik zklamalo, že jsem se sledováním okamžitě skončila. Svádět vinu na ostatní je tak snadné, ale přiznat svojí chybu? To už každý bohužel neumí.

Kontaktovala jsem samozřejmě i vydavatele. Požadovala jsem okamžité vrácení peněz za knihu. Protože upřímně? Dát někomu dárek - kuchařku, ve které je takové množství zásadních chyb opravdu není v pořádku. Vydavatel samozřejmě odepsal, že to není jejich chyba. 

Odpověď vydavatele na e-mail s reklamací kuchařky.

A co z dnešního článku vlastně plyne? Pokud se rozhodnete cokoliv vytvářet a prodávat, važte si svých kupujících, kteří jsou ochotni vám za to zaplatit a věnujte produktu potřebný čas. Chápu, že vydat knihu před Vánoci je skvělý marketingový tah, ale Vánoce jsou každý rok...


1 komentář:

  1. Stále hledám chuť a energii na opravu.
    Vím už minimálně o 1 receptu, který je jak v kuchařce, tak i na blogu.

    OdpovědětVymazat