Recenze: Jíme zdravě (kuchařky)

Už je to pár měsíců nazpátek, co na mě na Instagramu vyskočila reklama na knihu Jíme zdravě ze spíže v akci 1+1. I když jsem do té doby neznala web Jíme zdravě, tak jsem knihy okamžitě objednávala a byla zvědavá na recepty.

Snad poprvé jsem měla doma kuchařku, která nabízí jednoduché, rychlé recepty a hlavně z takových surovin, které opravdu má snad téměř každý doma, nebo je snadno sežene v běžných obchodech. 

Začala jsem podle kuchařky vařit a vyzkoušela opravdu velké množství receptů. U některých receptů jsem měla pocit, že jsou lehce nedotažené - například zapečené brambory s cuketou byly dobré, ale stejně mi k tomu chyběl dobře ochucený kus masa. Zkrátka občas některá jídla, která měla sloužit jako plnohodnotný chod, bych použila jen jako přílohu.

Mým nejoblíbenějším receptem se stal tvarohový koláč. Pekla jsem ho již několikrát. Občas si ho zkusila upravit - například místo hrozinek jsem dala mražené lesní ovoce, a tak koláč dostal úplně novou chuť. Baví mě, že v kuchařce jsou jednoduché recepty, které si sama snadno trošku poupravím. 

Vaření i pečení podle kuchařky mě začalo bavit a o to větší radost jsem měla, když jsme se s Marinou z Jímě zdravě domluvily na barterové spolupráci. Další jejich kuchařky jsem tedy dostala. Byla jsem nadšená a najednou vlastně netušila, podle které vařit dřív. Co vyzkoušet nejdřív a trošku mi i ubylo času na vaření, protože práce, škola, práce... 

Všechny kuchařky zdobí naší knihovnu a já podle nich postupně vařím. Ve všech kuchařkách jsou jednoduché recepty a většinou na ně suroviny mám doma.

Trochu mě mrzí, že některé fotky budou asi více graficky upravené - oni pak ty jídla na fotkách v kuchařce vypadají prostě jinak než doma na talíři. Manžel mi říkal, ať si z toho nic nedělám, že vyfotit a upravit barvy si můžu taky a pak to bude vypadat stejně. 

Jsem ráda, že kuchařky jsou psané jasně, přehledně a jen u knihy Jíme zdravě po celý rok, ve které se dá listovat zepředu i zezadu, jsem se občas ztrácela - ale to je asi jen o zvyku. 

Nyní se tu s vámi podělím o můj nejoblíbenější recept z kuchařky Jíme zdravě ze spíže.

Na mém Instagramu jste mohli vidět několik receptů, které jsem sdílela ve stories a jistě se tam ještě něco objeví. 

Máte některou z této kuchařek?

1 komentář:

  1. Mám jíme zdravě v zimě. Zklamalo mě, že hned u prvního jídla z titulky kuchařky je fatální chyba v množství surovin. Ještě trucuju, takže z ní teď nevarim.

    OdpovědětVymazat