Rýmovníkový sirup

 Už je to nějaký pátek, co mě začaly hodně bavit pokojové rostliny. Možná si z mého instagramu pamatujete ten moment, kdy jsem šla poprvé na swap - s jednou moc milou slečnou jsem vyměnila své umírající aloe za její okousaný rýmovník od dítěte. Tenkrát byl rýmovník opravdu prcek, ale krásně se rozrostl (a proto ho většina lidí považuje za plevel).  

Dala jsem se trošku do pátrání, jestli je vhodný na rýmu, anebo s rýmou jeho název vůbec nesouvisí. Ano! Je vhodný proti rýmě, při nachlazení... a také jsem zjistila, že se z něj dá udělat sirup/šťáva. 

Na svém IG jsem se vás nedávno ptala, jestli znáte rýmovníkový sirup a většina lidí hlasovalo pro "ne", a tak jsem věděla, že se na blogu musím co nejdříve o recept podělit a trošku se o rýmovníku rozepsat. Přijde mi škoda, tuto rostlinku neznat. 

Ingredience: 

  • 30 lístků rýmovníku
  • 1 citrón 
  • 0,5 litru vody 
  • 0,5 kg cukru

Postup:

Nejdříve jsem otrhala rýmovníkové lístky, pořádně umyla pod studenou vodou a vložila do hrnce. Poté jsem si oloupala citrón (včetně bílé slupky - je hořká a mohla by zničit celý sirup, takže poctivě oloupejte i tu), vyndala jsem pecky a nakrájený citrón přidala do hrnce s rýmovníkem. Zalila jsem vodou a nechala jsem 36 hodin v hrnci (původně jsem chtěla nechat 24 hodin, ale zapomněla jsem na to). 

Přes utěrku jsem směs přecedila, přidala cukr a vařila cca 10 minut. Ještě horké jsem nalila do skleněné flašky a tu uzavřela. 



A k čemu je rýmovníkový sirup dobrý?

  • pomáhá proti rýmě, nachlazení a horečce
  • napomáhá proti bolesti hlavy
  • podporuje vykašlávání
  • podporuje imunitní systém
  • má antioxidační vlastnosti - účinkuje při vysokém krevním tlaku, problémech s ledvinami a při problémech trávícího ústrojí 
  • detoxikace organismu a působí i proti stresu 

Máte doma rýmovník?

4 komentáře:

  1. Moc bych si přála mít rýmovník taky doma, abych si mohla udělat sirup - už mám koupené citrony a zázvor, bude taky recept? Viděla jsem to u tebe na IG.

    Díky JK

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam tak to vypadá skvěle a zdravě

    OdpovědětVymazat
  3. bohužel mě rýmovník nechutná, ale krásně voní, to jo

    OdpovědětVymazat