Dýňová polévka

Dýňovou polévku dělám snad pokaždé, když jdu dělat cokoliv jiného z dýně. Polovinu použiju na rizoto/lívance/koláč a druhou polovinu na polévku, a tak se s vámi jdu podělit o recept.

Ingredience:

  • 1/2 dýně Hokaido 
  • Cibule
  • Olej
  • 1 litr vývaru
  • 1/2 smetany ke šlehání
  • Kari koření, mletý pepř a sůl 

Postup:

Dýni jsem rozpůlila, vyndala semínka a dala péct do trouby na 200°C  do změknutí. 

Mezitím jsem si nakrájela cibuli nadrobno a orestovala v hrnci. 

Polovinu dýně po vyndání z trouby jsem vydlabala, dala do hrnce k orestované cibulce (kam jsem přidala i vývar) a rozmixovala tyčovým mixérem. Do polévky jsem přidala smetanu, dochutila kořením a nechala povařit. 

4 komentáře:

  1. Ahoj Jity,
    u mě je problém v tom, že nevím, jak správně má chutnat, a proto nevím jak moc a čím dochutit :( zkoušela jsem jí několikrát a stejně to dopadlo vždy stejně - nikdo to nejedl :( JK

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam tak to vypadá skvěle

    OdpovědětVymazat