Špagety s dýňovou omáčkou

Dýňová sezóna je tady a s ní jsem si pro vás připravila i jeden recept, kde hlavní roli hraje samozřejmě dýně. 



Přiznává se, že nejsem úplně milovníkem dýně. Zvykám si na její sladkou chuť, nemám tak ostré nože, abych jí zvládla jednoduše nakrájet, ale přesto mohu říct, že tento recept je výborný a věřím, že pokud ho vyzkoušíte, tak špagety s dýňovou omáčkou budou chutnat i vám. 

Ingredience:

  • 1 cibule
  • olej 
  • 2 stroužky česneku
  • 200 gramů slaniny 
  • dýně hokaido 
  • 0,75 litru vývaru 
  • 1 smetana na vaření
  • balíček těstovin 
  • sůl, pepř, chilli 
Postup:
Na trošce oleje v hrnci jsem si osmažila na drobno nakrájenou cibulku a utřený česnek. Poté jsem do hrnce přidala na kostičky nakrájenou dýni (bez semínek a oloupanou), zalila vývarem a nechala povařit do změknutí. Mezitím jsem si na pánvičce orestovala slaninu nakrájenou na kostičky a v druhém hrnci uvařila špagety dle návodu. 

Po změknutí dýně jsem jí v hrnci rozmixovala, přilila smetanou a dochutila solí, pepřem a trochou chilli.

Omáčka byla výborná, ale příště bude stačit pouze z půlky dýně. 

Co vy a dýně? Jaký je váš oblíbený recept? 

2 komentáře:

  1. Drahá Jity, včera jsem vařila něco podobného - jen jsem tam dala trošku kokosového mléka a bez vývaru a soli a tvého koření, dávala jsem sušený tymián. Asi by to bylo i dobré, kdyby to bylo dochucené. Jelikož jsem byla líná vařit to samé 2x, tak jsem to nesolila právě kvůli tvé neteři, která to zdlábla, ale moc se u toho netvářila :D JK

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam tak to vypadá skvěle

    OdpovědětVymazat