Recenze: Chytré hodinky Garmin vívoactive 3 White Silve

Již delší dobu jsem se dívala po hodinkách - chtěla jsem nějaké jednoduché, které mají velký ciferník a ideálně bílé. Ani jsem neuvažovala o koupi chytrých hodinek, ale pak na mě v telefonu jednoho dne vyskočila reklama na chytré hodinky Garmin vívoactive 3 White Silve a já se okamžitě zamilovala (ne, samozřejmě teď nepřeháním). Neváhala jsem ani minutu a už jsem je hledala na Alze, odkud jsem je během pár minut objednávala a moc se těšila, až si je vyzvednu.



Bohužel jsem si je vyzvedávala v době koronaviru, a tak v Alze bylo šíleně moc lidí - myslím, že všichni si najednou potřebovali koupit velkou televizi, nový počítat, tiskárnu, ale i třeba různé věci na cvičení. Vyčkala jsem si delší frontu a celá nadšená je konečně držela v ruce.

První seznámení s hodinkami pro mě bylo trochu náročnější - stáhla jsem si aplikaci Connect, která je přímo pro hodinky Garmin, ale nemohla jsem hned přijít na to, jak to spárovat. Po pár minutách rozčilování se povedlo. Hodinky na ruce, aplikace v telefonu a každou chvíli jsem příteli hlásila "hele už mám 20 kroků, 50 kroků... koukej teď mám vyšší tep". Ráno mě zase musel poslouchat, když jsem mu nadšeně líčila, kolik jsem toho naspala. Smál se mi, že do týdne mě to přejde. Upřímně? Už mu nehlásím každou blbost, ale ráda se podívám na svůj spánek, na počet kroků a využívám je i na naše procházky, kdy mi krásně měří čas a vzdálenost a občas díky nim jdu i běhat.

Výhody
Jak už jsem zmínila výše, k hodinkám je vlastní aplikace. Pokud má někdo z vašich přátel stejné hodinky a aplikaci používá, můžete se tam sledovat, porovnávat si své výsledky při sportu (anebo třeba jen přitom, kolik toho denně nachodíte) a co mě baví nejvíc? Výzvy! Se svými kontakty si můžete dávat výzvy a soutěžit v běhu/jízdě na kole/v čemkoliv co vám hodinky umožní. Kvůli tomu jsem první týden hodně běhala, protože jsem s kamarádem jela výzvu v běhu. Po dalším týdnu jsme uznali, že nás tolik běhu ničí (oba jsme soutěživí), a tak jedeme už pro naše bezpečí týdenní výzvy v krocích.

Hodinky mi na ruce skvěle sedí, protože pásek má spoustu dírek jen kousek od sebe. U hodinek jsem měla většinou problém, že v jedné dírce jsem si ruku škrtila a v té vedlejší jsem je měla moc na volno.

Pokud mi někdo volá/píše, vždy se mi to zobrazí i na hodinkách (pokud nejsem moc daleko od mobilu).

Samozřejmě oceňuji krásný vzhled hodinek. Ciferník si mohu i měnit, ale já jsem věrná klasickému ručičkovému a změnu vzhledu nevyužívám.



Nevýhody
Hodinky používám aktivně, spím s nimi, a tak nemám moc prostoru pro jejich nabíjení. Sice jsou nabité rychle (cca hodinka jim stačí), ale většinou mi vydrží nabité cca 3 dny. Čekala bych u nich lepší výdrž (alespoň ze začátku). Mají poměrně specifickou nabíječku, která je úplně jiná než např. na mobil. Nabíjí se ze zadní části tak, že je musím mít položené na bok, ale občas se převrátí přímo na ciferník a to se mi moc nelíbí - nechci si je poškrábat (i když mají ochrannou fólii). Škoda, že nabíjení není např. z boku. Dále mi úplně nevyhovuje, že není vidět stav baterie automaticky hned na displeji a hodinky mě upozorní až ve chvíli, kdy stav klesne pod 10% (což pokud je třeba před delší procházkou či během, je celkem k vzteku).

Z aplikace jsem nadšená a řekla bych, že u spousty činností je celkem i přesná. Avšak je pravdou, že například u počítání kroků stačí sedět na gauči a mávat rukou - kroky se počítají taky, i když se ve skutečnosti z místa vůbec nehnete. Naopak pokud jdete na procházku s kočárkem, tak vám nezaznamenají ani jeden krok. Co mi vadí je, že je špatně zaznamenávaný spánek. Vidím v aplikaci správně, v kolik hodin jsem usnula a kdy jsem ráno vstala. Bohužel do spánku počítá i dobu v noci, kdy se vzbudím. V noci se budím docela často - ať už Žofka štěká neznámo na co, nebo přítel moc chrápe apod. Někdy usnu hned, někdy jsem několik desítek minut vzhůru, ale aplikace i přesto celou dobu počítá celou dobu do spánku.

V aplikaci je na výběr ze spousty aktivit - já nejčastěji využívám běh, chůzi, ale zkusila jsem např. i jógu. Trochu mě mrzí, že tam nejsou inline brusle (ale ty možná jdou do aplikace nějak dokoupit, nejsem si jistá).

Pokud to shrnu, tak jsem z hodinek stále velmi nadšená a jsem moc ráda, že je mám.

4 komentáře: