3 věci bez kterých se nedá plánovat svatba

Samozřejmě se v dnešním článku nebudu rozepisovat o tom, že svatba bez nevěsty, ženicha, oddávajícího (a vlastně i svědků) nemůže být a posunu se rovnou o kousek dál.

K třem věcem, které pokud si neujasníte, tak prostě tu svatbu naplánovat nemůžete - a pokud ano, tak myslím, že docela obtížně.



Je to trojice, která spolu velmi souvisí a jakmile jednu neznáte, nemůžete se hnout pořádně dál.
  • počet hostů
  • místo
  • termín
Přiznávám se, že já na začátku měla největší problém s počtem hostů. Chvíli to vypadalo na malinkou svatbu, pak zase na velikou, kam pozveme i snad polovinu firmy, ve které oba pracujeme. Vlastně to byla první věc, kvůli které jsme se pohádali a bez počtu hostů jsme se nebyli schopní hnout dál.

Mám hledat místo pro 20, 30, 50, 80 lidí? Absolutně vůbec jsem netušila. Začala jsem hledat krásná místa, poptávala o nich více informací a vůbec netušila, pro kolik lidí svatba bude a termín mi byl ve finále jedno. Jen jsem chtěla stihnout rok 2020 aby to bylo do roka a do dne. A vlastně jsem měla i chvilky, kdy jsem si říkala, že tu svatbu klidně odložím na 2021, 2022...

Z některých míst mi odepsali ihned, z některých mi odepsali tak, že kdyby neodepsali, udělají lépe a z některých nemám odpověď doteď.

Dívala jsem se hlavně po svatebních stodolách v okolí Prahy, ale nebránila jsem se ani místu, které by bylo na Vysočině či na Moravě a pokud by se mi líbilo nějaké místo úplně někde jinde (ale pořád v ČR), tak bych ho klidně také brala.

Chtěla jsem, aby mě místo okouzlilo a majitelé či provozovatelé mi nepokazili ten dojem z něj. Ono to možná bude vypadat trošku divně, ale fakt jsem nechtěla svatbu na místě, z kterého mi odepsali "Musíte u nás utratit 200 tisíc, na počtu hostů nezáleží, dejte vědět co nejdřív" apod. Takové chování se mi prostě nelíbí.

Našla jsem místo, které mě podle fotek naprosto okouzlilo, s paní koordinátorkou jsem si napsala několik e-mailů, kde obdivují její vstřícnost a trpělivost odpovídat na mé dotazy, minulou neděli jsme se na místo jeli podívat. Prohlídku nám udělala majitelka a teda... místo je naprosto kouzelné, majitelka nejvíc usměvavý a milý člověk, kterého jsem v poslední době potkala a číšníci jsou pěkní vtipálci. Navíc i když nevím přesný počet hostů, tak to ničemu nevadilo. Místo je vhodné pro menší i větší svatby.

Než jsme se dojeli podívat na místo, tak jsem si vybrala i krásné datum (pro mě krásné s významem, pro ostatní jen jeden den v týdnu).

Přiložená fotka je přímo z místa. Místo ještě nechci prozradit, protože když mi do e-mailu přistála předběžná kalkulace, málem jsem měla infarkt a tak to chce ještě najít nějaký kompromis, snížit cenu, opravdu se rozhodnout, dát rezervační poplatek atd.

Držte mi prosím palce a hlavně pevné nervy. Plánovat svatbu není tak snadné, jak jsem si myslela.

1 komentář:

  1. Když já jsem zvládla porod, tak ty zvládneš svatbu! Držím pěsti!!! <3

    OdpovědětVymazat