Recept: dýňový koláč

Období podzimních dnů přišlo nějak rychleji, než jsem čekala... ale to vůbec nevadí, protože s tímto časem přišla i moje nálada zkoušet něco nového a zase se v kuchyni vyskytovat o něco více. Na instagramu u Vendula.h jsem nedávno objevila dýňový koláč, který se mi na první pohled moc líbil a vlastně i na ten druhý, kdy mi došlo, že se nejedná o žádný složitý recept. Jak je mým zvykem, recept jsem si trošičku upravila a rovnou mohu říct, že koláč je fantastický. Důkazem je i to, že než jsem ho stihla celý vyfotit, polovina už byla pryč.

Ingredience:
  • Dýně Hokaido (po upečení 400 g)
  • 2 banány
  • 200 g jemně mletých ovesných vloček
  • 100 g celozrné mouky
  • 2 lžíce medu
  • 200 ml mléka
  • 2 lžičky kypřícího prášku
  • 4 lžičky skořice
  • špetka soli
  • mandle na ozdobení
Postup:
  • Nejdříve jsem si rozkrojila dýni, zbavila ji semínek a oloupala. Poté ji dala péct do trouby na cca 20 minut při 180°C - čím menší kousky budete mít, tím rychleji se upeče.
  • Po vychladnutí upečené dýně jsem jí rozmixovala společně s banány a pak už jen postupně přidala všechny ostatní suroviny - vločky, mouku, med, mléko, kypřící prášek, skořici a sůl.
  • Těsto jsem dala do formy s pečícím papírem, okraje posypala mandlemi a pekla cca 30 minut na 180°C. 

Jaký je váš oblíbený recept z dýně?

5 komentářů:

  1. Nějakou dýňovou sladkost už chci dlouho zkusit upéct a tohle vypadá zatraceně dobře! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle bych mooooooooc ráda ochutnala, ale jak to udělat, abych to nemusela sama dělat, páč i tento komentář píšu jednou rukou a v druhé mám dcerku :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam tak to vypadá skvěle

    OdpovědětVymazat