Budapešť na tři dny

To jsem tak jednou měla nápad, že bych se ráda podívala do Budapeště - je to kousek, podle fotek je to nádherné město a já tam nikdy nebyla, a tak stačilo jen udělat plán a jet. Poprvé jsem se do plánování pustila úplně sama a bylo to vlastně úplně super. Přiznávám, že nejvíce mi dalo zabrat tento článek :)


Cesta
Nejjednodušší bylo vyrazit autem - cesta nám včetně přestávek (a že jich bylo - snídaně, kafe, zmrzka) vyšla na nějakých 8 hodin, ale dá se to zvládnout i téměř o polovinu rychleji. Jeli jsme přes Brno a Bratislavu, a proto jsme potřebovali koupit dálniční známku jak na Slovensko (10 Euro/10 dnů), tak i platnou v Maďarku (2 975 HUF/týdenní) - obě dálniční známky nás vyšly na cca 600,- Kč (vždy záleží na kurzu) a ani jednu jsme už nelepili na sklo - jedná se o elektronické dálniční známky, což pro mě bylo novinkou. Benzín jsme projeli cca za 2.000,-  Kč. Doprava nás tedy vyšla na nějakých 2.600,- Kč.

Ubytování
Téměř do poslední chvíle jsem nevěděla přesný termín pobytu (někdy v září, tři dny, dvě noci pro 3 osoby - to jsou všechny informace, které jsem dopředu měla). Poprvé jsem chtěla vyzkoušet Airbnb a tak jsem zabrousila na web a začala hledat bydlení. Věděla jsem, že budeme raději bydlet kousek od centra, ale v krásném, čistém bytě. Bydlení je něco, za co jsem ochotná si vždycky připlatit. Povedlo se mi najít krásný, nový byt s garážovým stáním (což byla při hledání bydlení podmínka) s malým balkónem od 13.9.2018 do 15.9.2018 za celkovou cenu 2746,88 Kč. Zde se mi podařilo ušetřit 725,- Kč díky mé první registraci na Airbnb přes cizí účet.

Pokud byste chtěli na první ubytování také slevu 725,- Kč, stačí se registrovat přes tento odkaz.

Byt patřil Viktorovi, který mi přeposlal kontakt na Laliho, se kterým už jsem přes zprávy řešila všechny konkrétní informace a především čas příjezdu. Lali byl opravdu úžasný, mluvil skvěle anglicky (na nás trošku rychleji), přivítal nás v bytě - ukázal nám vše potřebné a odjel. Klíče už jsme pak nechali zabouchnuté v bytě na stole, takže nebylo nutné domlouvat se na jejich předání při odjezdu. Byt byl krásně čistý a bylo v něm vše potřebné - ručníky, povlečené peřiny, kapsle do kávovaru (a samozřejmě kávovar), dokonce i cukr, nádobí apod. Pokud bychom si v bytě chtěli vařit, tak by v tom nebyl žádný problém. Ale na to jsme byli moc líní a raději jsme jedli venku. 

Pojištění jsem řešila přes své internetové bankovnictví a pro 3 lidi vyšlo na 306,- Kč.


Praktické věci vyřešené a přišla na řadu otázka, co v Budapešti. 

Na internetu jsem si našla zajímavé památky a místa, naházela jsem si je všechny na mapu, pak jsem si je seřadila, některá ještě vyhodila a vznikla mi pěkně dlouhá trasa. Řekla jsem si, že to stejně nejspíš nezvládneme celý za jeden den, ale k mému překvapení jsme to nakonec téměř celé zvládli!:) Ale k tomu až za chvíli.

Ve čtvrtek jsme vyjeli hned ráno, pokud vynechám D1 směr Brno, tak cesta byla v pohodě a samozřejmě nechyběly zastávky na kafíčko - což jsou ty nejdůležitější. Jak už jsem zmínila výše, cesta trvala cca 8 hodin. Hned po příjezdu jsme se jeli ubytovat, protože už po cestě jsem si psala s Lalim, který nás v bytě očekával. Hned poté jsme se vydali ven a to konkrétně na Markétin ostrov, kde jsme nejdříve vyhledali restauraci, kde jsme se najedli a poté si ho celý prošli - nachází se na něm např. japonská zahrada, malá ZOO, hudební fontána a nápis Budapest - který můžete vidět hned na první fotce.


V pátek jsme se nachodili opravdu hodně, protože seznam s krásnými místy byl velmi obsáhlý (a to jsem se ho snažila zkrátit a ještě jsme nakonec něco vynechali). První zastávkou měl být Vajdahunyadský hrad, ale protože jsme trošku víc zabloudili, několikrát se vraceli přes koleje, tak jsme nakonec přišli z druhé strany, než jsem plánovala a první zastávkou se stalo Náměstí hrdinů, odtud jsme šli k hradu, sedli si do parku a pak pokračovali Andrássyho třídou, což je prý nejluxusnější ulice v Budapešti, ale pár bezdomovců se tam najde, a tak si můžete připadat jak v Praze. Došli jsme ke Státní opeře, kterou ale bohužel zrovna rekonstruovali, a tak jsme viděli jen lešení, lešení a lešení. Prošli jsme kousek od Baziliky sv. Štěpána k Budapest Eye, odkud je krásný výhled na město (vstupné 10 Euro).  Původně jsem měla v plánu odtud jít směrem k Velké Synagoze a pak dokonce na vrch Gellért, ale nakonec jsme  tyto dvě zastávky vynechali, protože už tak jsme nachodili celkem dost kilometrů (a ano, může za to i počáteční bloudění) a šli jsme rovnou k Budínskému hradu (ten kopec byl trošku namáhavý, ale fronta u lanovky nás dost odradila) a odtud je to už jen kousek k Rybářské baště, kterou jsme museli vidět. Pak už jsme se jen unaveně vydali směr Parlament, kde jsme to trošku vzdali a vzali si taxíka. Což byl v té chvíli snad ten nejlepší nápad a za 450,- Kč jsme byli spokojeně "doma", kde jsme se dali trochu dohromady a pak se vydali na večeři.

V sobotu ráno už jsme nic moc neplánovali a vydali se zpět do ČR. Chvíli to vypadalo, že se vydáme k Balatonu, ale já byla moc ráda, že jsme se na to nakonec vykašlali a jeli rovnou z Budapeště.
Zpáteční cesta nám zabrala méně času cca 6 hodin a myslím, že se celý výlet povedl a můžu říct, že Budapešť je opravdu nádherné město.


Na instagramu mi tenkrát přistál dotaz, na kolik takový výlet vyjde a tak tady je cca shrnutí:
Benzín + 2 dálniční známky: 2.600,- Kč
Ubytování pro 3 osoby na 2 noci: 2.746,88 Kč
Pojištění pro 3 osoby: 306,- Kč
Ostatní (jídlo, piva, kravinky, Budapest Eye,...) za 3 osoby: 6.000,- Kč
Celkem cca: 11.650,- Kč/3 osoby

Takže na jednoho nás to vyšlo zhruba na 3.900,- Kč, což mi přijde celkem fajn. Pokud jste spíše zvyklí na low cost cestování (aneb mít co nejnižší náklady), tak to pro vás za 3 dny musí vypadat jako hrozná pálka a určitě se dalo něco ušetřit, ale my si to chtěli hlavně užít a neřešit každou korunu.


Byli jste v Budapešti? 

1 komentář:

  1. Jeden z nejlepších výletů, na kterých jsme společně byli a doufám, že nebyl poslední! :)

    OdpovědětVymazat