5 důvodů, proč bych psa nikdy nenechala čekat před obchodem

Vídám to docela často. Jdu nakoupit a před obchodem čeká pes na svého páníčka. Někdy je tam více psů a uznávám, že někteří ani trochu nevypadají, že by jim to vadilo. Jiní jsou zase u vytržení a doslova před obchodem trpí.



Ani jednou by mě nenapadlo, že bych to Žofince udělala. Ano, není úplně ideální řešení jí venčit, jít kolem obchodu, dovést jí domu a pak se vracet do obchodu, protože mi například došlo mléko a já to kafe bez mléka prostě nezvládám. Možná je to pro mě lehce komplikovanější a mohla bych obě věci spojit, ale nikdy jsem to neudělala a troufám si tvrdit, že ani neudělám. Proč?

1. Žofka nesnáší, když mě vidí odcházet a rozhodně bych ji nenechala samotnou před obchodem, kde je to pro ní neznámé prostředí.

2. Nikdy nemůžu vědět, jestli by vedle ní nepřivázal někdo jiný svého psa, s kterým by si nemusela úplně rozumět.

3. Mohl by k ní přiběhnout pes, který je na volno a ublížit jí, ona by byla přivázaná a nemohla by se nijak bránit, utéct a to radši nechci myslet na to, jak by se malý mopsík bránil nějakému velkému plemenu.

4. Cizí lidi - kdokoliv by jí mohl krmit, hladit (a to je ta lepší verze).

5. Co kdyby zmizela? Nedovedu si představit vyjít z obchodu a Žofka nikde - blbě jsem jí přivázala a utekla? Ukradl jí někdo? Kdo ví...

Musím se přiznat, že i když jsem u sebe Žofku ještě neměla a lásku k psům nechápala, stejně tak jsem ani nechápala pejskaře, kteří své pejsky před tím obchodem nechávají. Některých mi bylo líto - kňučeli, štěkali... jiní vypadali, že by nejradši sežrali každého, kdo se k nim jen přiblíží (a vždy jsem si říkala, který páníček zrovna takového psa přiváže úplně co nejblíže ke vchodu?).

Tím chci jen říct, že nezáleží na tom, jestli mám či nemám psa... ani z jedné strany nejsem nadšená, když majitelé psy nechávají přivázané (či i na volno) před obchodem.

Jsem si jistá, že zrovna Žofka je mnohem spokojenější doma v pelechu, než někde před obchodem.

Necháváte psa před obchodem?

2 komentáře:

  1. Tohle taky moc nechápu, že to lidi dělaj. A zvlášť u velkých obchoďáků - jako u našeho, tam kolikrát lidi přivážou psa ke stojanu na kola, a to j e to prosím dvoupatrovej obchoďák s autobusákem na střeše, vlakáčem naproti a třema zastávkama MHD jen na straně kolem vchodu (a dalšíma z druhé strany křižovatky). Takže lidí je tam v každou denní dobu obrovská hromada, k tomu tam neustále drandí auta a ti psi tam pokaždý naprosto vynervovaně štěkají, zatímco páníček se fláká někde po obchodech. To je dost strašný. A neobtěžuje to jen ty psy, ale i všechny ty, co tam čekají.

    OdpovědětVymazat
  2. Drahá Jity, já se vždy psů u obchodů bojím a na mém strachu se podepsal i fakt, že jednou jsem šla s košíkem, přiběhl ke mě starej vořech a rafl mě do nohy - naštěstí jsem měla kozačky, ale ten strach - lekla jsem se a začala brečet. Nenechala jsem si to líbit a počkala jsem si na majitele, abych mu řekla, že jeho pes mě napadl - bezdůvodně. Nevěřil mi, protože přece JEHO PES NIC NEDĚLÁ.
    JK

    OdpovědětVymazat