Javier Castillo a jeho Ztracena v bílém šumu

Na knihu Ztracena v bílém šumu jsem se těšila, stejně jako na knihy od B. A. Paris. Nebudu chodit dlouho kolem horké kaše a rovnou přiznávám, že kniha mě okamžitě vtáhla do svého děje a já potřebovala číst dál a dál, až jsem byla na konci. O čem kniha je a kdo je Javier Castillo?

Javier Castillo

Spisovatel, který se původně živil jako finanční poradce a vyrostl v Malaze. Od mládí psal povídky. Svou první knihu - svůj první román napsal ve vlaku na cestách do práce a z práce. Nakladatelství odmítlo tuto knihu vydat, a tak svou knihu El día que se perdió la cordura (v překladu Den, kdy se ztratil zdravý rozum) zveřejnil na jedné elektronické platformě a z knihy se okamžitě stal bestseller. Kniha proto byla vydána a přeložena do 10 jazyků a vydávána ve více než 63 zemí. Následně napsal druhý díl, který se stal stejně tak oblíbeným - Den, kdy se ztratila láska. 

Jedná se o mladého spisovatele, který si dokáže zajímavě pohrávat s thrillerem, jeho příběhy zdůrazňují negativitu lidské mysli a v příběhu se vždy kombinuje napětí s hrůzou. Javier Castillo prodal více než milion výtisků svých knih. 

Ztracena v bílém šumu

První a zatím jedinou knihu, kterou jsem od něj četla je Ztracena v bílém šumu. Příběh knihy se odehrává v New Yorku, nejdříve v roce 1998 kdy Aaron a Grace se vydají se svou dcerkou Kierou Templetonovou na největší průvod ke Dni díkůvzdání. Následně děj postupuje v čase. 

Jedno klopýtnutí (a to doslova) Aarona znamená, že se jim svět obrátí vzhůru nohama. V tlačenici mezi davem se ztratí jejich tříletá dcera Kiera. Rodiče se zoufale dávají do hledání, volají na policii a pátrání po celém městě má jediný výsledek. V jednom z koutů se najdou Kieřiny ostřihané vlasy a oblečení.

Roky postupně plynou, nikdo neví, co se s malou Kierou stalo, nikdo jí od té doby neslyšel, ale pak v den Kieřinch 8. narozenin rodiče dostávají kazetu, kde si malá dívenka v klidu hraje s domečkem pro panenky.  Je na videokazetě opravdu Kiera Templenová? Přijdou pak další kazety a Miren Triggsová, úspěšná novinářka nepřestává po malé holčičce pátrat. Hlavní otázkou celého příběhu je, kde je Kiera Templenová?

Jedná se o thriller, který mě zaujal od začátku až do konce. Od prvních stran vše rychle utíkalo, nebyly zde žádné nudné části, které by jen naháněly stránky navíc. Moc se mi líbilo, že kniha byla rozdělena do několika časových rovin a také se střídaly pohledy, z kterých byl příběh zrovna vyprávěn. Krátké kapitoly, které zkrátka končí otevřeně, mě nutily číst pořád dál a dozvídat se příběh hlavního děje - kde je Kiera, ale i příběh vedlejší postavy Miren, která celou dobu na vlastní pěst pátrá po zmizelé holčičce. 

Kniha se mi velmi líbila a jediné, co mě opravdu mrzí je, že se mi nepodařilo od tohoto spisovatele najít i jiné knihy, které by byly v českém jazyce. 

Žádné komentáře:

Okomentovat