Karlovarský knedlík

 Vždycky jsem si myslela, že domácí knedlíky jsou věda (u bramborových si to myslím pořád), ale u karlovarského knedlíku jsem přišla už na to, že je to vlastně šíleně jednoduché, dobré a není to zas tak časově náročné. Proto se tu s vámi dnes podělím o recept na skvělý karlovarský knedlík.


Ingredience:
  • 7 rohlíků (klidně starších)
  • 180 ml mléka
  • 2 vejce
  • 100 g hrubé mouky
  • petrželka 
  • sůl 
  • folie/pytlík na tlačenku (Používám pytlík na tlačenku - menší velikost a na knedlíky je skvělý, jeden přestihnu na půl, natlačím do něj směs a vařím v hrnci. Pokud máte pořádně velký hrnec, nemusíte jako já střihat na polovinu.) 
Postup:
  • Rohlíky nakrájíme na kostičky, dáme do velké mísy a přidáme mléko, žloutky, mouku, nasekanou petrželku, osolíme a zvlášť si vyšleháme z bílků sníh, který postupně přidáváme. Poté směs nastrkáme opatrně do pytlíku a dáme do hrnce s vařící vodou. Vaříme cca 15 minut pod pokličkou. 
  • Uvařené knedlíky ihned vyndáme z pytlíku a ještě horké nakrájíme nití. 
TIP: Ke knedlíku zkuste rychlé kuře na paprice. 

2 komentáře:

  1. Děkuju za tip na ten pytlík o tom jsem nikdy neslyšela

    OdpovědětVymazat
  2. Já ty rohlíky dávám na chvíli do trouby na pečícím papíru, aby byly křupavoučký.
    Až přijedeš, tak si spolu uděláme bramborové knedlíky. Taky nejsou zas tak složitý :)

    OdpovědětVymazat