Mazanec jako od maminky

Většina z vás už má nejspíš napečeno (a možná stejně jako my i snědeno), ale přesto tu dnes mám domácí mazanec podle receptu od mé maminky, který byl chuťově naprosto skvělý, jen ho příště musím nechat kynout o něco déle (s kynutým těstem se teprve snažím skamarádit).


Ingredience:
370 gramů mouky
75 gramů cukru
90 gramů hery
0,5 kvasnic
180 ml mléka
2 žloutky
hrozinky dle chuti
1 vajíčko na potření

Postup:
Nejdříve jsem si udělala kvásek - 100 ml mléka jsem si lehce ohřála, aby bylo vlažné, nadrobila do něj droždí, posypala trochu cukrem, promíchala metličkou a nechala cca 10 minut.

Do velké mísy jsem si dala všechny ostatní ingredience a přidala kvásek. Těsto jsem pořádně zpracovala hnětením a nechala v míse pod utěrkou kynout cca něco málo přes hodinku.

Vytvarovala jsem si mazanec a nechala cca 10 minut na pekáči odpočinout, potřela vajíčkem a pak pekla cca 40 minut na 160°C. 

Chuťově byl vynikající a vydržel nám přesně jeden den, než jsme ho snědli :)

Co pečete na Velikonoce nejraději vy?

3 komentáře:

  1. Mazanec jsem podle receptu vyzkoušela a byl úžasný! 💖 S přítelem jsme si ho dali dneska i s kakaem na snídani a opravdu byl jako od maminky. 🌹 Budu se těšit na další recept ✨

    OdpovědětVymazat
  2. 😍😍😍😍 Ja ho měla konečně bez hrozinek!!!! 😂

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam tak to vypadá skvěle

    OdpovědětVymazat