Domácí loupáky

Poprvé jsem se pustila do pečení z kynutého těsta. Měla jsem z toho celkem obavu, ale úplně zbytečnou. Při kynutí těsta jsem měla radost jak malé dítě (ono mi to opravdu krásně kynulo) a nakonec se mi domácí loupáky krásně povedly. Plánovala jsem postupovat přesně podle receptu u Wevush, ale však už mě znáte, já nikdy nedodržuji 100% recepty, a tak se tu s vámi podělím, jak jsem postupovala.


Ingredience:
0,5 kg hladké mouky
200 ml vlažného mléka
60 g cukru
15 g oleje
40 g sádla
2 vejce (jedno do těsta, jedno na potření)
1 čerstvé droždí (42 g)
mák na posypání

Z tohoto množství jsem měla 18 menších loupáků.


Postup:
Nejdříve jsem si udělala kvásek - 100 ml mléka jsem si lehce ohřála, aby bylo vlažné, nadrobila do něj celou kostičku droždí, posypala trochu cukrem, promíchala metličkou a nechala cca 10 minut.

Do velké mísy jsem si dala všechny ostatní ingredience a přidala kvásek. Těsto jsem pořádně zpracovala hnětením a nechala v míse pod utěrkou kynout cca něco málo přes hodinku.

Po vykynutí jsem si těsto rozdělila 3 části, z každé částí si vyválela kolečko, které jsem rozdělila na 6 částí. Pak už jen smotala do tvaru loupáčku, dala na pekáč, potřela vajíčkem a pekla cca 20 minut na 180°C v troubě.

Loupáky jsou chuťově opravdu skvělé (jen bych příště klidně přidala trochu cukru) a vzhledově to třeba příště ještě o trochu vylepším.

Pečete si doma sami pečivo?

8 komentářů:

  1. Ohhh, já loupáky přímo miluju! Tady v Anglii se snad nedají ani koupit, takže udělat si je doma je jediná možnost. Ještě jsem je ale nezkoušela, takže si ukládám recept a děkuji!

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam vyzerajú chutné určite ich vyskúšam.
    Budem rada ak sa zastaviš aj na mojom blog.
    Môj blog: www.lifeforjul.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Já pečivo nepecu, ale naverbuju na to přítele 😂 a slyšela jsem, že mi na přijet ségra, tak ji zkusím nenápadně donutit, aby mi je upekla a taky mi slíbila avokádo k snídani a dlouho mi neudělala vafle 😂😂

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tieto budem musieť vyskušat. Ja osobne ich velmi nejem, ale moj malý ich zbožnuje :-)
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam tak to vypadá skvěle

    OdpovědětVymazat
  6. ještě kakao a je to ideální

    OdpovědětVymazat