Recept: cuketové lasagne

Jsou dny, kdy se v kuchyni objevím jen proto, abych si uvařila kafe. Ale pak jsou také dny, kdy mám náladu vařit, péct a zkoušet nové recepty. Rovnou se přiznávám, že nejsem schopná dodržovat recepty... většinou to u mě vypadá tak, že si najdu recept, ale něco se mi na něm nelíbí, něco v něm nejím, něčeho mi tam přijde hodně a něčeho zase málo. Důkazem je i dnešní recept. Recept na cuketové lasagne s mletým masem a to jsem původně měla v plánu udělat Cuketové lasagne s tuňákem podle Evy Ehrenbergové

Ingredience - bešamel:
  • 1/4 kostky másla
  • 3 lžíce hladké mouky
  • 1 hrnek mléka
  • 1/4 lžičky muškátového oříšku
  • sůl 
Postup - bešamel:
  • V kastrůlku jsem si rozehřála máslo, přidala mouku, mléko a míchala do zhoustnutí. Pak už jsem jen přidala muškátový oříšek a trochu osolila. 

Ingredience:
  • olej
  • 1 červená menší cibule
  • 1 stroužek česneku
  • tymián
  • 400 gramů mletého masa 
  • sůl, pepř
  • 2 hrnky nakrájených rajčat 
  • 2 střední cukety
  • 200 gramů sýru 
  • čerstvá bazalka
Postup:
  • Na oleji jsem si osmahla cibulku, nastrouhaný česnek a tymián. Přidala mleté maso, dokud nebylo hotové, které jsem osolila a opepřila. Následně přidala nakrájená rajčata a vytvořila si tak směs. 
  • Z cuket jsem si pomocí škrabky udělala plátky a pak už jen stačilo vzít zapékací mísu a vrstvit - bešamel, plátky cuket, směs s masem a rajčaty a občas tam přidat pár lístků čerstvé bazalky. Takto jsem vrstvila pořád dokola a navrch dala plátky sýru (přiznávám se, že jsem byla líná ho strouhat). Při 180°C jsem lasagne pekla cca 40 minut. 

Žádné komentáře:

Okomentovat