Buchtičky s vanilkovým krémem

Nevím proč, ale vždy jsem si myslela, že jsou buchtičky věda a nejedná se o rychle a snadně připravené jídlo. Pokud pominu dobu kynutí těsta, tak se překvapivě jedná o poměrně snadný a rychlý recept. Vyzkoušela jsem krém z vanilkového pudingu a musím říct, že to bylo moc dobré.

Buchtičky ingredience:

  • 500 g hladké mouky
  • 250 ml mléka
  • 100 g cukru
  • 1 kvasnice
  • 100 ml oleje
  • 2 žloutky

Postup buchtičky:

Nejdříve jsem si připravila kvásek - 100 ml oleje jsem lehce ohřála, rozdrobila do něj kvasnice, posypala cukrem a promíchala. Nechala jsem cca 15 minut kvásek pracovat.

Mezitím jsem si připravovala do mísy zbylé ingredience - mouku, zbytek mléka a cukru, olej a 2 žloutky.

Poté jsem kvásek přidala do mísy, zpracovala v těsto a nechala cca hodinku kynout. 

Pekáč jsem si vymazala olejem a z těsta začala vytvářet malé kuličky (= buchtičky), které jsem dávala jednu vedle druhé. Nakonec jsem je ze shora pomazala olejem a dala péct na cca 20 minut na 170 °. 

Ingredience na krém:

  • 1 vanilkový puding
  • 750 ml mléka
  • 3 lžíce cukru
  • 2 lžíce rumu

Postup na krém:

Puding jsem si uvařila dle návodu, ale místo 500 ml mléka jsem dala 750 ml a přidala navíc rum. Toť vše, tak snadný krém byl. 

Pak už jen stačilo upečené buchtičky nandat na talíř, polít krémem a vychutnat si tento skvělý oběd.

1 komentář:

  1. A to jsem si jednou koupila kuchařku, kde byly buchticky na titulní straně, a tak první věc,co jsem dělala byly právě ony. Jenže v receptu chybel litr mleka, takže krému bylo málo,a tak jsem ji znovu už neotevrela.

    Jinak je to dobrota - jednou za čas. Poslední dobou jsem spíš na slana hlavní jídla.

    OdpovědětVymazat