7 tipů na svatební místa

Je neuvěřitelné, že už je to téměř půl roku, co mě přítel požádal o ruku. Ze začátku jsem byla úplně nadšená do svatby, koupila jsem si plánovací svatebn diář, googlila a zjišťovala, co vše je potřeba zařídit, naplánovat. Jak víte z minulého článku, tak svatební místo je jedno z nejdůležitějších bodů, které je potřeba vyřešit. Líbí se mi svatby v přírodě, ve stodole, u vody... a tak jsem se dala do hledání toho pravého místa pro nás.

Pokud vás zajímá, jaké místo jsme nakonec vybrali - tak rovnou přiznávám, že žádné. V posledním článku o svatbě jsem si myslela, že favorita máme jasného, ale... Čím víc jsem hledala zajímavá svatební místa, tím víc ceníků jsem viděla a upřímně? Udělalo se mi až špatně, jak je svatba braná jako velkej byznys a jakmile je někde slovo "svatební" cena roste a roste a prostě z vás chtějí dostat co nejvíce peněz - ať už je to svatební místo, svatební výzdoba, svatební líčení, svatební účes, svatební menu, svatební cokoliv. Mám teď v hlavě určitou představu, jak bude naše svatba vypadat (vlastně mám 2 představy, ale jestli to bude jedna z nich, nebo to dopadne úplně jinak, zatím netuším), ale rozhodně to nebude vypadat tak, že za vše budeme jen platit nehorázné peníze.

Ale to jsem trošku odbočila a nyní vám chci ukázat pár míst, o které jsem se zajímala - třeba to někomu z vás pomůže. 
Co mělo místo splňovat:
- Praha a okolí, Vysočina, anebo klidně i ta Morava 
- obřad i jídlo na jednom místě 
- účast Žofinky 
- příroda, voda, stodola apod. (opravdu nechci svatbu na zámku apod.)

Dvůr Hoffmeister
Nádherné místo, velmi příjemná majitelka, se kterou jsme se osobně sešli a místo si prohlédli. Ještě při psaní minulého článku jsem si myslela, že to bude i naše svatební místo. Ale pak jsem o tom začala přemýšlet a dost mě odradila cena. Předběžná kalkulace (počítáno na 30 lidí) včetně obědu + rautu a pití (velký odhad u pití) vyšlo na nějakých 115.000,- Kč. Do kalkulace se automaticky počítá zajištění oddávající farářky (6 tisíc), koordinace (5 tisíc), samotný pronájem místa do půlnocic je 35 tisíc o víkendu, v týdnu sleví na 20 tisíc. Cena za pronájem je ve finále celkem fajn, ale zas na jídle se to dost vyšplhá...

zdroj fotky

Statek Blažejovice
O tento statek jsem se zajímala jen proto, že je kousek od mých rodičů a věděla jsem, že tam svatby probíhají. Po přečtení pravidel na jejich webu jsem věděla, že toto rozhodně nechci - ani můj mopsík by se nemohl účastnit a to nepřipadalo v úvahu + recenze na internetu mě moc nenadchly. 
Villa Voyta
Celkem zajímavý prostor pro svatbu, zahrádka, altánek a to vše přímo v Praze, bohužel ale od roku 2018 je potřeba si pronajmout úplně všechny prostory + se např. platí i za použití altánku na obřad, který je na zahradě (a to si člověk musí zaplatit i za pronájem zahrady), což mě okamžitě odradilo
Farma Kalhov
Místo na Vysočině, kde jsem se byla podívat s maminkou a ségrou. Místo samo o sobě je moc krásné, ale přístup paní majitelky hrozný a jen za pronájem se tu platí 50 tisíc, domluva hrozná a možnost na čemkoliv domluvit nejspíš nemožná.

zdroj fotky

Hoffmanův dvůr
Na tomto místě je super, že můžete mít vše pohromadě, na všem se nejspíš dá domluvit (i když po delších diskuzí a rozčilování) a svatba i pro více hostů vás tu vyjde snad úplně nejlevněji, pokud máte podobnou představu jako já, ale... Byla jsem zde na akci "Den mopse" + zde měla svatbu kolegyně z práce a místo mi nepřijde natolik zajímavé, abych tu svatbu opravdu chtěla. Staré rozvrzané židle a lavice, velmi nepříjemná koordinátorka (nebo tak něco, nejsem si jistá, její přesnou "funkcí"). 
Neprobylická stodola
Krásné místo, ale po trošku hledání na internetu jsem našla několik špatných recenzí a dokonce i reportáží - zde jsou velký problém sousedi  ve vsi. Pravděpodobně zde docházelo k hlasitým akcím, anebo jsou jen sousedi naštvaní, že se tu konají svatby a závidí... nevím... každopádně pokud chcete, aby na vás sousedi z vesnice volali policisty, že jste moc hlasití, případně se stresovali, zda se jim nepodaří nechat toto místo zrušit, tak si tu svatbu udělat můžete. Pro mě to byl moc velký risk.
Angusfarm Soběsuky
Také krásné místo,  ale nebyli mi schopní ani poslat volné termíny a jakékoliv další informace... odepsat na e-mail je pro ně bohužel nejspíš moc těžké. Máte tip
zdroj fotky
 
Máte tipna další zajímavé místo vhodné pro svatbu?
 


1 komentář: